Op zaterdag 23 juli 2022 was de nieuwe cyclus van de Beroepsopleiding Advocaten voor 2022-2023 van start gegaan met een Symposium Introductie in de Advocatuur.

Meer dan 40 advocaat-stagiaires en de leden van het bestuur van de Surinaamse Orde van de Advocaten werden door het CDR verwelkomt bij de start van de Beroepsopleiding Advocaten.

Het symposium werd ingeleid door de Deken van de Surinaamse Orde van de Advocaten, mr. Elleson Fraenk. De sprekers, mr. Eloa van der Hilst, mr. Nailah van Dijk, mr. Kathleen Kraag-Brandon en mr. Richards Berendsen hebben het thema van het symposium ‘Het Tuchtrecht’ op een zeer informerende en prettige wijze overgebracht.

Mr. Kathleen Kraag-Brandon

Mr. Richards Berendsen

Mr. Eloa van der Hilst heeft het symposium geopend met haar presentatie over het “Advocaat zijn in Suriname”, waarin zij haar eigen ervaringen als advocaat in Suriname deelde met de aanwezigen.

Mr. Eloa van der Hilst

Als lid van het Advocaten Tuchtcollege heeft mr. Nailah van Dijk het over het Tuchtrecht gehad in haar inleiding. Zij heeft de nadruk gelegd op de ere-regelen van de Advocaat.

Mr. Nailah van Dijk

Daarnaast heeft de directeur van het CDR, drs. Simone Koole MSc., een inleiding gegeven omtrent het reglement en de verschillende modules binnen de Beroepsopleiding Advocaten.

Drs. Simone Koole MSc.

Het CDR heeft het symposium met een heel leuk spel afgesloten, waarbij de advocaat-stagiaires een leuke prijs konden winnen.

Met dit symposium is de Beroepsopleiding Advocaten 2022-2023 officieel van start gegaan.  De eerste van de 9 modules (7 juridisch inhoudelijke cursussen en  2 vaardigheidstrainingen) begint op 01 augustus 2022 en de laatste module zal eind 2023 worden afgerond.

Hieronder enkele sfeerbeelden:

Mr. Elleson Fraenk (rechts) en Mr. Sardha Sitaram (links)

Leden van de Surinaamse Orde van Advocaten. Van links naar rechts: Mr. Francyn Djajadi, Mr. Vanessa Nooitmeer, Mr. Mohnie Babulall, Mr. Sardha Sitaram.

Enkele advocaat-stagiaires