Het Comité Erasmus, Icoon van Rotterdam, vierde op vrijdag 27 oktober 2023 de verjaardag van Desiderius Erasmus Roterodamus ( 1466 – 1536) in de Burgerzaal van het stadhuis Rotterdam.  Tijdens dit evenement werd de Uitreiking van de Lof der Zotheidspenning gedaan door burgemeester Ahmed Aboutaleb aan mevrouw Lilian Gonçalves – Ho Kang You,  magistrate en mensenrechtenactivist.

Lilian Gonçalves – Ho Kang You werd geboren in 1946 in Paramaribo.

In 2005 werd de prijs van de Nederlandse Juristen- Vereniging uitgereikt aan Lilian Gonçalves – Ho Kang You vanwege haar werk voor Amnesty International.

Op 30 mei 2007 werd de 13de Mandeville- lezing in de aula van de Erasmus Universiteit Rotterdam door haar uitgesproken. Het onderwerp van de lezing was’ Grenzeloze waardigheid’.

In maart 2008 werd haar de Aletta Jacobsprijs 2008 van de Rijksuniversiteit Groningen toegekend. De jury heeft voor Lilian Gonçalves – Ho Kang You gekozen vanwege haar sterke maatschappelijke betrokkenheid, haar inzet voor de mensenrechten en in het bijzonder voor de rechten van vrouwen.

In 2015 ontving Lilian Gonçalves – Ho Kang You een eredoctoraat van de Universiteit Leiden.

Zioj ontving verder in oktober 2020 de Gouden Zandloper Oeuvreprijs.

Het Centrum voor Democratie en Rechtspleging (CDR) is opgericht op 17 augustus 1989 als ‘ Stichting Juridische Samenwerking Suriname Nederland( SJSSN) ’ door Lilian Gonçalves – Ho Kang You. De bibliotheek is naar  haar echtgenoot, de heer Kenneth Gonçalves vernoemd, als eerbewijs aan hem.

De geldprijs behorende bij de Lof der Zotheidspenning is geschonken aan het CDR door Lilian Gonçalves – Ho Kang You voor een nader te bepalen doel. De prijs is symbolisch overhandigd aan Hugo Fernandes Mendes, bestuurslid van het CDR.